Return to Blog

Tedarikçi Finansmanı Sistemi Nedir? Avantajları Nelerdir?

Blog By osman – 17 Nisan 2023

Tedarikçi Finansmanı Sistemi (TFS), genelde küçük işletme niteliğinde olan tedarikçilerinize istemeleri halinde sizin belirlediğiniz koşullarla erken ödeme yapılmasını gerçekleştiren, siz alıcı firmanın ise hiçbir maliyete ve operasyonel yüke katlanmadan çok sayıdaki tedarikçinize yapacağınız ödemelerin yönetilmesini sağlayan finansal bir üründür.

Ticarette likidite sorunlarının, faaliyetlerin devamlılığına sekte vurma olasılığı her zaman vardır. Öte yandan düzenli bir nakit akışı elde etmek çoğu işletme için kolay değildir. TFS başlı başına zorluklarla dolu olan ticaret ve sonrasında tahsilat yapma süreçlerini kolaylaştırmak için geliştirilmiş bir finansal çözümdür. Koşulların uygun olması durumunda tedarikçiler, TFS ile likidite gereksinimlerini karşılarlar ve beraberinde faaliyet döngülerini hızlandırırlar. Octet TFS, tedarikçilerin ileri vadeli alacaklarını erken tahsil etmelerini sağlayan güçlü bir teknolojik altyapıdır.

Buna ek olarak, TFS’nin avantajları, tedarikçilere olduğu kadar ana firmaya da uzanmaktadır. Ana firmanın tedarikçisine uygun koşullarda finansman elde etmesine yardımcı olması, onun sürdürülebilir tedariğe ve yüksek kalitede ürüne erişimini destekler. Ayrıca ana firmanın işletme sermayesi yönetimi çerçevesinde tedarikçisine kazandıracağı uygun koşullardaki finansman desteği, vade uzatımı yoluyla kendisine de olumlu yansıyacaktır. TFS’nin ne olduğunu ve ticarette taşıdığı önemi ele alacağımız bu yazıda, Octet TFS ile tedarikçilerin ve alıcıların elde edebileceği kazanımları sıralayacağız.

Tedarikçi Finansmanı Sistemi’ne Neden Gereksinim Duyulur?

Çoğunlukla işletme sermayesi yönetiminde zorlanan KOBİ’ler, düzenli bir nakit akışı elde edemezler. Tahsilat vadelerinin uzun ve her zaman tahsilat riskinin olması, KOBİ’lerin işlerine konsantre olmalarını engeller ve gereksiz bir şekilde güçlerini tüketir.

KOBİ’lerin yeterli işletme sermayesine sahip olamamaları yüksek maliyetli ek finansman kaynaklarına gereksinim duymalarına yol açmaktadır. İşte tam da bu noktada TFS, KOBİ’lerin can simidi olarak devreye girer.

Tedarikçi Finansmanı Sistemi’nin Yararları Nedir?

TFS, daha önce de bahsettiğimiz gibi hem tedarikçi hem de alıcı tarafına artı değer katar. Bu sayede ortaya daha güçlü bir ticari iş birliği çıkar ve her iki tarafın da daha uygun koşullarda iş yapabilme gücü artar. Şimdi TFS’nin tedarikçiye ve alıcıya olan yararlarına bir göz atalım.

Tedarikçiye Yararları

  • Alacaklar fatura vadesini beklemeden tahsil edilir, bu sayede nakit akışı hızlanır.
  • Tahsilat vadesi garanti altına alınır.
  • Erken tahsilat yapıldığı için peşin alımlarda rekabet avantajı kazanılır.
  • Alıcının kredi değerliliğine bağlı olduğu için TFS ile daha düşük finansman maliyeti elde edilir.
  • KOBİ’ler kredi limitlerini kullanmadan ve teminat vermeden finansmana ulaşır.
  • Ana firma ile uzun vadeli ve kalıcı ilişki kurma olanağı elde edilir.

Alıcıya Yararları

  • Ödeme vadelerini uzatma olanağı yakalar.
  • Ödeme aracı olarak çek veya senede olan gereksinimi ortadan kaldırır.
  • İşletme sermayesi ve bilanço yönetiminde etkinlik sağlar.
  • Tedarik maliyetini azaltabilir.
  • Tedarikçi ile ödeme ve fiyatlandırma özelinde müzakere edebilme ortamına kavuşur.
  • Tedarikçi dostu yapısıyla tedarikçi sadakati artar ve böylece ticaretini geliştirir.

Tedarikçi Finansmanı Sistemi Ticari Krediden Daha Avantajlı Olabilir mi?

İşletmeler nakde gereksinim duyduklarında genellikle akıllarına ilk gelen kaynak ticari kredilerdir. Oysa, TFS likiditeye duyulan gereksinimin karşılanması için iyi bir seçenek olmanın ötesinde tercih nedeni olmalıdır.

TFS, ana firmanın kredi değerliliğinin yüksek olması durumunda, bu olanaktan tedarikçilerin de yararlanma olanağını sunmaktadır. Böylelikle bu finansman çözümü ticari krediden çok daha uygun maliyetli ve kolay uygulanabilen bir yöntemdir.

Üstelik TFS ile nakit gereksinimi, ticari krediye göre çok daha çabuk ve az prosedürle giderilebilir. Octet TFS ise, sahip olduğu ileri düzeyde teknolojik altyapısı sayesinde bu finansal çözüme ulaşımı kolaylaştırmakta ve KOBİ’leri en hızlı şekilde nakde kavuşturmaktadır.

Tüm bunlar değerlendirildiğinde TFS ticarette yeni bir kapı açar ve bu kapıdan girmek işletmelerin nakit yönetim süreçlerinde yepyeni olanaklara ulaşmalarını sağlar.

Octet TFS Kullanmak Ne Kadar Kolay?

Yeni bir sisteme uyum sağlamak elbette zaman alır ama Octet TFS, birçok bankaya aynı anda erişimi olan kullanıcı dostu bir ara yüzle kullanım kolaylığı sağlamaktadır.

Tedarikçi ve alıcı tarafından Octet TFS kullanımı aşağıdaki şekilde toplam dört adımda tamamlanır:

1. Adım: Alıcı olarak ödeme tutarı ve vadesi kesinleşen faturaları Octet TFS Platformu’na yükleyin.

2. Adım: Tedarikçi olarak erken ödeme almak istediğiniz faturaları Octet TFS Platformu üzerinde seçerek bankadan teklif isteyin.

3. Adım: Tedarikçi olarak Octet TFS Platformu üzerinden kabul ettiğiniz erken ödeme tutarı banka tarafından hesabınıza ödenir.

4. Adım: Alıcı olarak Octet TFS Platformu’na yüklediğiniz faturaların muhasebesi ERP’nize işlenir ve vadesi geldiğinde ilgili faturaların ödemesini bankaya yapmanız beklenir.

Octet TFS bu finansal çözümü en iyi şekilde uygular, kullanıcılarla buluşturur. Tedarik zincirindeki işlemlerin, tüm taraflar için daha hızlı, kolay ve etkin olmasını sağlar.

Octet TFS, tek platform üzerinden birçok bankayla çalışabilme olanağı sağlayarak, tüm tarafları aynı çalışma ortamında bir arada getirir. Bu sayede her işletme nakit akışını etkinleştirir ve harcayacağı zamanı işini geliştirmeye yönlendirir.

Octet, sunduğu tahsilat ve ödeme yöntemleri ile nakit döngüsünün alıcılar için uzun, satıcılar için kısa olmasını sağlayan bir tedarik zinciri yönetim ve finansman portalıdır. Başvuru linkine tıklayarak Octet avantajlarından hemen faydalanmaya başlayabilirsiniz.