Return to Blog

Tahsilat Yöntemlerindeki En Son Trendler

Blog By osman – 07 Kasım 2023

2022, işe alımların dondurulduğu, faiz oranlarının artırıldığı ve enflasyonu büyük ölçüde etkileyen tedarik zinciri sorunlarının yılı oldu. Değişen tüketici davranışı ve talepleri ile 2023 ise borçlarınızı başarılı bir şekilde geri alabilmeniz için tahsilat stratejilerinizi geliştirme yılı olmaya aday. Tahsilatlarınızı kolaylaştırmak, nakit akışınızı en üst düzeye çıkarmak ve müşterilerinizle sağlıklı bir ilişki sürdürmek için işletmenizin uygulaması gereken tahsilat trendlerine bir göz atalım.

1. Müşteri İhtiyaçlarını Karşılamak İçin Özelleştirme

Müşterilerin ihtiyaçlarına uyum sağlamak ve çözümler üretebilmek kritik öneme sahip. Finansal geçmişleri ne olursa olsun geçmişte tüm müşterilere standartlaştırılmış geri ödeme planları benzer şekillerde sunuluyordu. Veri analitiği , yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi (ML) gibi yeni teknolojiler sayesinde kişiselleştirmeler artık mümkün hale geldi. Her müşteriye tercih ettikleri kanal aracılığıyla kişiselleştirilmiş geri ödeme planları sunmak için; geçmiş, sosyal ve davranışsal müşteri verilerinden yararlanmanız çok önemli.

Ödemeleri tahsil etme şansınızı artırmak için:

  • Son ödeme tarihlerini değiştirin
  • Minimum ödemeleri kabul edin
  • Esnek ödeme planları sunun
  • Empati yapın ve güveninizi gösterin

2. Verimliliği Artırmak İçin Otomasyon

Geleneksel borç tahsilatı yöntemleri, tahsildarların süreci başlatmak için müşterileri bireysel olarak aramasıyla manuel bir şekilde gerçekleşiyordu. Günümüzde verimli bir otomatik borç tahsilatı yazılımı olmadan çalışmanın bazı dezavantajları mevcut. İnsan hatalarına yol açan manuel ödeme durumu ve etkinlik güncellemeleri, dil engelleri ve müşteriler ile şirket içi ekipler arasındaki kopuk iletişim bu dezavantajlardan bazıları. Borç tahsilatı otomasyonu, tahsilat süresini ve tahsilat verimliliğini artırırken bu zorlukların üstesinden gelmeye yardımcı oluyor.

Verimli bir otomatik borç tahsilatı yazılımı size şu konularda yardımcı olabilir:

  • Borç tahsilat girişimlerini izleyen akıllı raporlar ve iç görüler sunan kapsamlı veri analitiğine erişim sağlayarak borç tahsilat verimliliğini artırma
  • Borç tahsilat ekibinin manuel görevlerini azaltma ve diğer görevlere odaklanmak için zaman kazandırma
  • Müşterilere borçlarını geri ödemeleri için birden fazla iletişim kanalı ve esnek self-servis seçenekleri sunma
  • İşletme giderlerini azaltma

3. Uluslararası Borç Tahsilatı

Günümüzde küresel ekonominin büyümesiyle birlikte, uluslararası borç tahsilatı da önemli bir konu haline geldi. Şirketler, sınır ötesi iş yapmaları nedeniyle farklı ülkelerde bulunan müşterilerinden alacaklarını tahsil etmek zorunda kalabiliyor. Ancak bu durum, farklı yasal düzenlemeler, yönetmelikler ve kültürel farklılıklar gibi zorlukları da beraberinde getiriyor. Bu noktada uluslararası hizmet veren borç tahsilatı kurumları, alacaklı şirketlerin itibarını korumak ve müşteri ilişkilerini sürdürmek için profesyonel bir yaklaşım sunuyor. Küresel uyumluluk ve uzmanlık becerileri tahsilat şirketlerinin olmazsa olmaz özelliklerinden.

4. Çok Kanallı İletişim

Geleneksel iletişim yöntemlerinin yanı sıra dijital kanalların da kullanıldığı bir iletişim stratejisi olan çok kanallı iletişim, tahsilat sürecinde müşterilerle çeşitli iletişim kanallarını kullanarak etkileşimde bulunma yaklaşımını ifade ediyor. Bu strateji, müşterilere ödeme hatırlatmaları, ödeme bilgileri ve ödeme seçenekleri sunma amacıyla çeşitli iletişim araçlarını kullanmayı içeriyor.

Kullanılabilecek iletişim araçlarını aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz:

  • E-posta: Ödeme hatırlatmaları için müşterilere e-posta göndermek.
  • SMS: Kısa mesajlar ile daha hızlı ve anında iletişim avantajını yakalamak
  • Mobil uygulamalar: Şirketlerin kendi mobil uygulamaları üzerinden müşterilerin ödeme geçmişini görüntülemelerini sağlamak
  • Canlı sohbet: Web siteleri veya mobil uygulamalar üzerinde canlı sohbet özelliği sunarak müşterilerin anlık olarak sorularını sormasını sağlamak
  • Sosyal medya: Sosyal medya hesaplarını kullanarak müşteri taleplerini yanıtlamak

5. UX/UI’ye Daha Fazla Odaklanma

Finans kuruluşları, esnek ödeme seçenekleriyle donatılmış bir borç tahsilat sistemi uygulayarak sorunsuz bir müşteri deneyimi yaratabilir, müşterileriyle uzun vadeli bir ilişki sürdürebilir. Kullanıcı deneyimi (UX) ve kullanıcı ara yüzü (UI) tasarımı bu noktada devreye giriyor. Fintekler, UX/UI’ye daha fazla odaklandıkları için hızlı bir başarı elde ettiler. Tahsilat söz konusu olduğunda kullanıcı deneyimi, borçlarınızı başarıyla telafi etmek ile vadesi geçmiş müşterileri takip etmek için haftalar harcamak zorunda kalmak arasındaki farkı oluşturabilir. Bunu doğru şekilde yaparak, geri ödeme oranlarınızı dönüştürebilir ve marka sadakatini artırabilirsiniz.

6. NFC (Near-Field Communication)

Near-Field Communication’ın kısaltması olan NFC, telefon ve akıllı saat gibi cihazların diğer cihazlarla küçük veri alışverişi yapmasına ve nispeten kısa mesafelerde NFC donanımlı kartları okumasına olanak tanıyan bir teknolojidir. NFC’nin arkasındaki teknoloji, muhtemelen ofisinize veya spor salonuna girmek için zaten kullandığınız güvenlik kartlarında ve anahtarlıklarda yaygın olarak kullanılan radyo frekansıyla tanımlamaya (RFID) çok benzer. Aslında NFC, RFID’nin daha gelişmiş özellikler ve daha iyi güvenlik sunan bir evrimidir, ancak iki teknoloji hala pek çok ortak noktayı paylaşmaktadır. Mobil ödemelerde de kullanılan bu teknoloji, bir mobil cüzdanın veya etkinleştirilmiş bir kredi veya banka kartının müşteriden perakendeciye şifreli ödeme bilgileri göndermek için bir ödeme terminaliyle kablosuz olarak iletişim kurduğu bir temassız ödeme yöntemi biçimidir. NFC özellikli kartlarda yan WiFi simgesine benzeyen bir simge bulunur ve yaygın olarak kullanılan mobil cüzdanlar arasında Apple Pay ve Google Pay yer alır.

7. Gömülü Finans (Embedded Finance) Nedir?

Gömülü finans, finansal hizmetlerin finansal olmayan tekliflere entegrasyonudur. Gömülü finans örnekleri arasında sigorta sağlayan bir e-ticaret satıcısı, tek tıklamayla ödeme sunan bir kahve dükkanı uygulaması veya bir büyük mağazanın markalı kredi kartı yer alabilir. Etkili gömülü finans çözümleri, ister kredi, ister ödeme programı, sigorta planı veya ödeme yapmanın kolay yolu olsun, ihtiyaç duydukları finansal seçenekle müşteriyi bulunduğu yerde karşılar.

Havayolu kredi kartları, araç kiralama sigortası ve yüksek fiyatlı ürünler için ödeme planları gibi bazı yerleşik finansal hizmetler bir süredir ortalıkta dolaşıyor. Artık e-ticaret perakendecileri, müşterileri bir bankaya yönlendirmeden bankacılık hizmetlerini doğrudan web siteleri üzerinden sunduklarından, gömülü finans çevrimiçi olarak yaygınlaşıyor. Bu olgu, finansal hizmetleri finansal olmayan şirketlerin kullanıcı deneyimine yerleştirmek için API entegrasyonlarını kullanan üçüncü taraf ‘hizmet olarak bankacılık’ şirketleri tarafından mümkün kılınmaktadır.

Octet, sunduğu dijital tahsilat ve ödeme yöntemleri ile nakit döngüsünün alıcılar için uzun, satıcılar için kısa olmasını sağlayan bir tedarik zinciri yönetim ve finansman portalıdır. Başvuru linkine tıklayarak Octet avantajlarından hemen yararlanmaya başlayabilirsiniz.