Destek

Sık Sorulan Sorular

  • E-ticaret yapmaya yardımcı oluyor musunuz?

    Octet Portal, size bir e-ticaret altyapısı yatırımı yapmaya ve web sitesi kurmaya ihtiyaç duymadan hızla tahsilat yapma olanağı sağlar. Bunun için tek yapmanız gereken Octet Portal’a üye olmak. Ayrıca satış raporlarınızı da Octet Portal üzerinden hızla görüntüleyip yönetebilirsiniz.

  • Octet Portal’ı nasıl kullanmaya başlayabilirim?

    Octet Portal’a ücretsiz şekilde üye olarak Octet Portal’da işlem yapabilirsiniz. Bunun için ilgili adımları takip ederek üyelik için başvuruda bulunmanız gerekir. Başvurunuzu yaptıktan sonra yetkili uzmanlarımızdan biri sizinle temasa geçerek, size üyelik ve kullanım ile ilgili gerekli bilgileri aktarır. Gerekli bilgi ve belgeleri temininden sonra Octet Çerçeve Sözleşmesini imzalayıp, kullanıcı adı ve şifrenizi alıp Octet Portal’ı kullanmaya başlayabilirsiniz.

  • Nasıl üye olurum?

    Web sitemizdeki Başvur butonuna tıklayarak, Alıcı veya Satıcı seçiminizi yaptıktan sonra başvuru formunu doldurabilirsiniz. Satıcı olarak başvuru yaptığınızda, operasyon ekibimiz gerekli belgeler hakkında bilgi vermek için sizinle iletişime geçer.
    Octet, firmanızın kayıt esnasında sunduğu bilgi ve belgeleri, yaptığınız ticari işlemlerin günlüğünü ve işlem veya kayıt esnasından verilmiş olan tüm bilgi ve belgeleri, BDDK’nin öngördüğü yüksek güvenlik standartlarında titizlikle saklar.

  • Octet Portal’ı kullanmak için bilgisayarımda herhangi bir kurulum yapmam ya da cep telefonuma bir uygulama indirmem gerekiyor mu?

    Octet Portal’ı kullanmak için ne herhangi bir program kurmanız ne de bir mobil uygulama indirmeniz gerekiyor. Sadece İnternet erişimi olan bir cihaz kullanmanız tahsilatlarınızı kolaylıkla yapmak için yeterli.

  • Octet, firmalara finansal kredi sağlıyor mu?

    Octet, şahıs firmalarından bayi ağına sahip büyük firmalara dek tüm şirketlerin kullanımına açık bir online ticari işlem, tahsilat ve ödeme portalıdır. Firmalara doğrudan finansal kredi sağlayan bir kuruluş değildir. Ancak Octet Portal’da işlem yapan firmaların şeffaf olarak görünen ticari faaliyetleri ve işlemleri de kredi almalarını destekleyen önemli bir teminat olabilir.
    Octet ayrıca, bankaların sağladığı tüm ürün ve hizmetleri size 7/24 sunarak, hiçbir satış ve iş fırsatını kaçırmamanıza yardımcı olur. Octet Portal, üyelerine ödeme ve tahsilatlarını zorlanmadan yapmalarına olanak tanıyarak, finansal kredi ihtiyaçlarını azaltır.

  • Octet Portal’da Alıcı olarak avantajlarım nedir?
    • Kredi kartının kolaylığı ile ticari kredi kullanımı rahatlığı
    • Peşin ödeme indirimi, taksitle ödeme gibi seçeneklerden faydalanma fırsatı
    • Kredi kartında puan/mil biriktirme olanağı
    • Kendi ödeme şartlarını belirleme ayrıcalığı
    • Mail Order ödemesi gibi yöntemlerde ihtiyaç duyulan kart ve kişisel bilgilerini paylaşmadan işlem yapabilme güvenliği
    • Kredi kartı ile işletme sermayesi için ek finansman imkânıyla ticari kredi kullanımına göre kolay ve hızlı işlem avantajı
    • Online işlem akışı sayesinde tüm tedarik işlemlerinin ve ticari belgelerin yönetim kolaylığı
    • Diğer finansman yöntemlerine göre düşük maliyet avantajı
  • Octet Portal’da Satıcı olarak avantajlarım nedir?
    • Tahsilat tarihlerini kesin olarak bilmenin avantajı
    • Yer ve zamandan bağımsız şekilde tahsilat yapabilme olanağı
    • Müşterinin ticari güvenilirliğinden emin olma rahatlığı
    • Portal üzerinde çevrimiçi satış ve tahsilat yönetimi kolaylığı
    • Detaylı raporlama ve kolay entegrasyon ile hesap takibi avantajı
    • Vadeli çek, senet takip sıkıntısı yaşamadan açık hesap ile satış yapmanın pratikliği
    • Kredi kartı ile satış yapmak için POS makinesine ihtiyaç duymamanın külfetsizliği
    • Müşterilere geniş yelpaze ve olanaklarda ödeme aracı sunarak, kesintisiz tahsilat yapmanın güveni
  • Kredi kartımın limiti doldu, işlemlerime nasıl devam edebilirim?

    Kredi kartı limitinizin dolması halinde, bankanıza başvurarak Octet Portal’da kullanılmak üzere ek limit talep edebilirsiniz.

  • Web sitesi kurmadan İnternet üzerinden satış yapmak için Octet’in sanal POS’unu kullanabilir miyim?

    Octet Portal’a üye olarak, bir web sitesine ihtiyaç duymadan Octet’in sanal POS’ları ile tahsilat yaparak, tüm kredi kartlarına ayrı ayrı taksitlendirme avantajından faydalanabilirsiniz. Böylece tüm bankalarla ayrıca anlaşma yapmak zorunda kalmaz, bayi ve müşterilerinizin satış ve tahsilat işlemlerinizi yapabilirsiniz. Ayrıca satış raporlarınızı da portal üzerinden hızla görüntüleyip yönetebilirsiniz.

  • Kredi kartıyla tahsilatta taksitten doğan vade farkından hangi taraf sorumlu olur?

    Octet, size taksitten doğan vade farkını esnek şekilde ödeme kolaylığını sunar. Vade farkını duruma göre Alıcı ya da Satıcı öder. Ayrıca her iki taraf vade farkı ücretini paylaşabilir. Alıcı ile satıcı arasındaki anlaşmaya göre bu koşullar değişiklik gösterebilir. Octet Portal vade farkı ödemesinde bu seçeneklerin hepsini destekler.

  • Octet Portal’da hangi ödeme araçları kullanılıyor?

    Octet Portal’da tüm kredi ve ticari kredi kartları, tüm banka kartları (Debit kart) kullanılır. Üyeler bir bankayla gerçekleştirdikleri EFT, havale gibi ödeme işlemlerini ve ticari fatura tahsilatlarını da 7/24 yapabilirler. Ayrıca, doğrudan borçlandırma talimatının verilmesi halinde bankalar nezdindeki ticari kredi limitleri de ödeme aracı olarak işlev görebilir. Öte yandan yurtdışı işlemlerde 65 ülkede 19 alternatif kredi kartı ödeme yöntemi olarak kullanılabiliyor.

  • Octet Portal’da sipariş ve ödeme işlemleri nasıl yapılıyor?

    Satıcı, ödeme talep edeceği alıcının bilgilerini girdikten sonra Alıcıya SMS ve/veya e-postayla ödeme talebi gönderir. Alıcı, kendisine gelen talebi görüntüleyip, Octet Portal’ın sunduğu tüm olanakları kullanarak ödeme yapabilir. Sürekli tahsilat işlemleri yaptığınız müşterileriniz ise Octet Portal’a ücretsiz üye olup dilerlerse dijital cüzdanda kredi kartı bilgilerini saklayabilirler. Sonrasında ise her seferinde kredi kartı bilgilerini kullanmaya gerek kalmadan tek çekim ya da taksitli ödeme seçeneğinden faydalanabilirler.

  • Şifremi unuttum, ne yapabilirim?

    Şifremi Unuttum bağlantısına tıkladığınızda, e-posta adresinize geçici bir şifre gönderilir. Geçici şifrenizle Octet Portal’a giriş yaptıktan sonra sizden yeni bir şifre belirlenmeniz istenir. Gerekli standartlara göre yeni şifre belirlendikten sonra kullanıcı giriş yapar.

  • Faturalandırma nasıl yapılıyor?

    Octet verdiği ödeme hizmeti için bir hizmet bedeli talep eder. Bu bedel önceden mutabakat sağlanmış oranda BSMV (Banka Sigorta Muamele Vergisi) dahil olarak dekont kesilerek yansıtılır.

  • İşlemlerimin hangi aşamada olduğunu nasıl takip ederim?

    Octet Portal’a Alıcı ya da Satıcı olarak giriş yaptığınızda, Ana Sayfada yaptığınız işlemlerin özetini bulabilirsiniz. Ayrıca Siparişlerim ve Ödeme Linkleri bölümlerinden de bu işlemleri ayrıntılı olarak görüntüleyebilirsiniz.

  • İşlem ücretleri ne kadar?

    Ücretsiz olarak üye olduğunuz Octet Portal’da işlem ücretleri için standart bir tarife yoktur. Hizmet bedeli, Alıcı ve Satıcının portal üzerinde gerçekleştirdikleri işlem hacmine göre karşılıklı mutabakatla belirlenir. Octet satış uzmanlarımız ile iletişime geçerek, size özel, en uygun fiyat ve oranları belirleyebilirsiniz.